fråga&svar

1. kan du berätta mera om din akne piller o krämen du har , varför har du inte berettät , hur fick du det , vart köper man det ? tacksam för svar

Svar : ehm.. vet inte riktigt vad jag ska säga om det. Jag har lidit jätte mycket för min hy , har knappt kunna gå osminkad , har testat alla tänkbara medel för min hy men ingenting har hjälpt. Varför jag inte har skrivit om det när jag fick tabletterna var för jag inte ville berätta det i bloggen , eller att någon skulle veta det för jag skämdes..
Jag gick till vårdcentralen och bokade tid om att få träffa en läkare , för det är dom som skriver ut medicinen så man kan alltså inte köpa det i vanlig butik , du måste få det urskrivet. Traskade dit och berättat hur läget var. Det finns 3 olika grader av acne , och 3 olika mediciner man kan få. Först finns det bara en kräm men smörjer på , sen finns det en kräm + tabletter och sen finns det bara tabletter man äter. Och om inget av det funkar måste man gå till en hudläkare som skriver ut starkare mediciner.

Jag var skit nojig att jag inte skulle få någonting så var jätte nervös innan haha :p Men dom berätta att jag alltså har grad 2 på min acne , och det finns bara 3 grader (det var iallfall vad han berätta) Så jag fick alltså en kräm + tabletter jag ska ta varje dag , 2 på morgonen och 2 på kvällen , krämen använder jag bara på natten. Den är skiiiiiiit stark , bränner i hela ansiktet när jag tar på den. Vecka 17 ska jag åka och träffa min läkare igen och om det inte har blivit bättre ska jag få ny medicin utskrivern. Hur mycket det kostar har jag ingenanning om , allting gick på 300 tror jag.

Kan säga att ha dålig hy/acne är verkligen skit jobbigt. Jag mår verkligen dåligt över det , hatar att gå osminkad. Dom som inte har det kan verkligen inte föreställa sig hur det är eller något annat. Och jag hoppas hoppas hoppas att det här hjälper min hy. Hoppas du fick svar på din fråga , om inte så ställ en till :)


Kommentarer
Postat av: Aramis

Det hade jag inte lagt märke till! Men jag tycker du är superfin ändå! Du behöver verkligen inte må dåligt över det tycker jag, puss :)

2011-02-27 @ 23:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0